2015. december 6., vasárnap

Molnár György: "Omega már a múltam"


A napokban jelent meg a második önálló lemeze az Omega gitárosának, Molnár Györgynek. A Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas Elefánt 26 év után jelentkezett ismét saját koronggal. 
A hirado.hu-nak nyilatkozott.

Omega kiadványok, érdekességek ITT.

Omega kiadványok a Libri oldalán.

Omega érdekességek a Lira.hu-n.

- Mit hallgat szabad idejében egy rockzenész?
- Általában mindent meg szoktam hallgatni, de van azért olyan, ami nem az én világom, például a trash metál. Nem szeretem, ha valaki artikulálatlanul vagy éppen artikuláltan üvölt. Az energiakifejtésnek vannak kulturáltabb módjai is. Nemrég Nick Cave cédéjét vettem meg, a feleségem nagyon szereti, és Joe Bonamassa új albuma is bekerült a gyűjteményembe. Egy időben a lányom drum and basst hallgatott. Eléggé elvadult stílus, de volt közte is jó. Mindig kérdeztem tőle, miért hagyták le a számokról az éneket. (Nevet.)

- Az új lemezén nem drum and bass van.
- Furcsa is lenne. A cédén egyszerre van meg az omegás múlt és az elefántos jövő. Sokan mondták, milyen jó, hogy nem akartam megfelelni senkinek, és azt csináltam, amit eddig is. Nem fogok magamból kivetkőzni, úgy érzem, ez idáig is sikerült az embereknek örömet nyújtani a színpadi tevékenységemmel. Ezt ugyanolyan értékesnek tartom ma is, mint 30-40 évvel ezelőtt.

- Miért pont most jelent meg?

- Ez egy érdekes kérdés. Volt egy előpróbája, amikor két éve Polgár Judittal elkészítettük a Cikcakk sakk dalt. Remek passzió és öntesztelés volt, megmutatta, hogy jól megy még. Az új koronggal már tavaly elkészültem, húsvétra volt betervezve a megjelenés, de kómába került, majd márciusban meghalt Miki (Küronya Miklós), az Omega hangmérnöke és olykor basszusgitárosa, aki nagyon sokat segített a lemez munkálataiban. Lelkileg nagyon megviselt a halála. Egyébként a cédé 10 évvel ezelőtt, de akár öt év múlva is megjelenhetett volna. Ami biztos, az Omega már a múltam, ez a lemez pedig a jövőm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése